Visites: 6268206

    Inici
    Notícies
    Foto Notícies
    Gent de Salt
    Les Entitats
    Articles
    Anuncis Gratuïts

Activitats

Mes Anterior Setembre 2010 Mes Següent
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3

    Entitats
    Telèfons d'interès 
    Esports
    Transports 
    Webs amigues 
  Serveis
 Col·laboren:

 

 

 

 

Usuaris: 89

Tot Salt
Articles
Editorial La Farga 

2/8/2010 

Construïm el futur

L’habitatge digne és un dels principals drets que les possibilitats actuals podrien garantir. Però així com s’ha garantit l’accés a l’educació o a la sanitat, l’accés a l’habitatge continua sent un problema irresolt per una clara manca de voluntat política. Potser és on els lligams entre política i capital es fan més evidents, i tot que darrerament les administracions públiques han intentat fomentar l’habitatge protegit i de lloguer, fent fins i tot de promotors, la crisi ha deixat al descobert un munt de històries personals i familiars dramàtiques, també en el nostre municipi.

Primer va ser l’auge de les hipoteques, que va condemnar molts joves a destinar una part important del seu salari i durant tota la seva vida laboral a l’adquisició de l’habitatge. Un autèntic llast per al progrés econòmic.
Després va ser l’alça de tipus i la pèrdua de capacitat adquisitiva, fet que accelerà més l’endeutament, el retrocés econòmic i fi ns i tot la insolvència personal. El sistema va permetre a gent amb pocs ingressos, inclosos a un munt de nouvinguts, a accedir a un habitatge amb aquestes condicions. Al mateix temps alguns gestors públics corruptes facilitaven i participaven d’un procés que ens ha fet a tots més pobres.

El dret a l’habitatge és una de les grans assignatures pendents de la democràcia. En els temps que corren hi ha gent vivint de nou a sota els ponts, famílies amuntegades en pisos minúsculs i molts ciutadans pendents de perdre-ho tot. I mentrestant hi ha promocions senceres construïdes pendents de vendre, centenars de pisos tancats i immobles tapiats o derruïts esperant uns temps millors. Una contradicció inhumana però legal. Amb el menjar i el vestir, l’habitatge és una necessitat vital que garanteix la dignitat social i la convivència. És per això, que abans que res, s’hi haurien de destinar els diners i les polítiques. Els diners, per resoldre els casos més dramàtics. Les polítiques, per evitar que torni a succeir, per perseguir els culpables i per garantir un dret sense el qual res pot evolucionar satisfactòriament. Cal entendre-ho d’una vegada.
 

 
Veure web 

Editorial La Farga 

Disseny i hospedatje Baix40.com | Legal | Contactar | La teva opinió